De VVEM is al enkele jaren actief partner van de campagne I Love My Ears. Uit een vorig jaar gehouden monitoringsonderzoek blijkt dat het bij bezoekers van concerten en festivals nog niet ‘normaal’ is om oordoppen te dragen. Om daar een verandering in teweeg te brengen, start deze zomer de nieuwe campagne Plug in, Party on Movement.

De kernboodschap van Plug in, Party on Movement (PPM) is om oordoppen met muziekfilter in te doen bij muziekactiviteiten en ze vervolgens ook in te houden. De campagne wordt in samenwerking met VeiligheidNL (i.o.v. ministerie van VWS) en VNPF uitgerold. De campagne start op 11 juni en heeft een competitieve vorm, waarvoor deelnemers via sociale media zichtbaar maken hoe zij met gehoorbescherming bezig zijn en daarmee prijzen te winnen. Om de campagne te ondersteunen worden ook enkele influencers ingezet. Door het gebruik van influencers, ambassadeurs en hun supporters hopen we een beweging (movement) te creëren en daarmee de sociale norm aan te passen.

De campagne begint relatief klein met de influencers, een persbericht en een actieve benadering van geselecteerde media. Na twee weken worden de ambassadeurs geselecteerd en groeit de campagne gestaag. De bedoeling is dat de campagne zich als een olievlek over de doelgroep verspreidt. De PPM-campagne loopt van tot en met 1 september.

Tags